Na rozdíl od dříve realizovaných přestaveb objektů pocházejících z poloviny 19. století (velká odjezdová hala, její věžové budovy B a D), jsou objekty E a F, kde vzniká nová městská pasáž při ulici Hybernská, konverzí vrstvy poválečné, vystavěné na místě poškozeném nálety v 50. letech minulého století. Autorem obou částí je architekt Parkman a i když jeho rukopis v sobě nese známky slohu socialistického realismu i poněkud paušalizující tendence přestaveb nádražních budov, jedná se stále o kvalitní, proporčně velice dobře vystavěnou architekturu s mnoha detaily.
-
Lokalita
- Praha 1
-
Realizace
- 2024
-
Projektové práce
- 2016 - 2017
-
Spolupráce na projektu
- Marek Tichý

Zásadní proměnou je přesunutí lístkárny do přední části nádraží a vytvoření nové městské obchodní pasáže. Vedle Parkmanovy „sorely“ se jako nová vrstva architektury objevuje sklo v subtilní kovové konstrukci výkladců s rytmicky řazenými portály, vložené do prostoru tak, aby ho jen formálně, nikoliv opticky rozdělovaly a daly tak vyniknout původnímu objemu.